Lapseootus: hommikuse iivelduse sümptomid ja abinõud



Lapseootus: hommikuse iivelduse sümptomid ja abinõud
Pampers

Rasedus on suurepärane kogemus, kuid hommikune iiveldus on selle üks vähemnauditavaid osi.

Oeh … see ebamugavustunne! Tundub, et kõik ajab iiveldama, eriti hommikul – lõhnad, hommikusöök ja isegi pelgalt mõte toidust. Võite mõelda: „Kui selline see rasedus ongi, siis kellele seda vaja on?“, Miks peab sellist põnevat elusündmust saatma see pidev iiveldustunne? Kas midagi on valesti?

Mis on hommikune iiveldus?

Iiveldus, millega võib mõnikord kaasneda ka oksendamine, on varase raseduse üldine sümptom. Ligi 50–70 protsenti rasedatest naistest kogevad seda esimesel trimestril. Iiveldus ei ole mitte ainult loomulik, aga on ka raseduse normaalse kulgemise tunnus. Seda seisundit nimetatakse hommikuseks iivelduseks, kuna üldjuhul on selle sümptomid kõige raskemad just hommikuti. Siiski võite raseduse ajal iiveldustunnet tunda või oksendada päeva mis tahes osas.

Mis põhjustab hommikust iiveldust?

Arvatakse, et neid sümptomeid põhjustab rasedushormoon hCG, mida toodab arenev platsenta ja mis aitab rasedust hoida.

Kuid ka teised tegurid, nagu veresuhkru madal tase, suurenenud maohappe tase, stress ja väsimus, võivad mõju avaldada.

Teatage oma arstile, kui teie rasedusaegne iiveldus või oksendamine esineb rohkem kui kaks korda päevas, kui see takistab teil söömist või joomist, või kui see jätkub ka pärast esimest trimestrit.

Seotud lood:

Teil võib olla iivelduse raskekujulisem vorm nimetusega hyperemesis gravidarum, mida ravitakse suukaudsete või intravenoossete ravimitega.

Kuidas tulla toime hommikuse iivelduse sümptomitega?

Parim viis hommikuse iiveldusega tegelemiseks on selle ennetamine.

Hoidke voodi läheduses mõned kuivikud, riisigaletid või tükk šokolaadi ja sööge midagi kohe, kui hommikul ärkate, et tõsta enne päeva alustamist veresuhkru taset.

Sööge viis kuni kuus väikest söögikorda päevas, et vältida tühja kõhu tunnet ja hoida veresuhkru taset stabiilsena.

Sööge piisavalt valke (liha, kala, munad, juust) ja liitsüsivesikuid (puuviljad, juurviljad, teraviljad), et täita areneva lapse vajadusi.

Mõned toitumisalased eksperdid soovitavad iivelduse vältimiseks võtta 50–100 mg vitamiini B6 toidulisandeid.

Võtke ka tavapäraseid rasedusaegseid vitamiine.

Hoidke eemale vürtsikatest või rasvastest toitudest ning vältige ülekuumenemist ja higistamist.

Puhake piisavalt.

Püüdke lõõgastuda aeglaselt hingates või millelegi meeldivale mõeldes.

Vältige teid iiveldama ajavate toitude või teiste ainete (nt tubakasuits) nägemist, lõhna tundmist ja maitset.

Lutsutage jääd või sidruniviilu.

Kui hammaste harjamine ajab teid öökima, kasutage selle asemel suuvett.

Maohappe neutraliseerimiseks jooge piima või võtke kaltsiumitablette.

Asetage kurgule külm rätik või jääkott.

Lisage toidu sisse ingverit – see on looduslik iiveldusvastane aine.

Jooge kummeli- või ingveriteed.

Jooge piisavalt vedelikke, isegi kui teil pole isu tahke toidu järele.

Abi võib olla tahke toidu ja vedelike eraldi einetena tarbimisest.

Suruge pöialdega kuklapiirkonna luid kaelal või asetage sinna jääkott.

Hea uudis on, et hommikune iiveldus kipub enamikul naistest kaduma raseduse teisel trimestril, kui hCG hormooni tase langeb.

Senikaua meenutage endale, et iiveldus on loomulik ja möödub peagi – ja mõelge ainult sellele rõõmule, mida laps teie ellu toob.

PERE JA LAPS TOP

Viimased uudised