10 tasuta tegevust, mis sind pimedal ajal rõõmsamaks muudavad



10 tasuta tegevust, mis sind pimedal ajal rõõmsamaks muudavad
Foto: Shutterstock

Uuringute kohaselt parandavad need tegevused sinu enesetunnet ja suurendavad õnnetunnet.

1) Mine loodusesse

Sa ilmselt alahindad, kui tähtis see on. (On uurimustöid, mis näitavad, et inimesed tõesti alahindavad seda.) Looduses olemine vähendab stressi, aitab sul olla loomingulisem, parandab su mälu ja võib läbi selle muuta sind paremaks inimeseks.

2) Tee trenni

Me kõik teame, kui tähtis see on, aga väga vähesed meist teevad seda järjepidevalt. Peale toonuse tõstmise teeb trenn sind targemaks, õnnelikumaks, parandab und, kõrgendab sinu libiido taset ja tõstab sinu enesehinnangut oma keha suhtes. Ühest Harvardi uurimustöödest, kus jälgiti gruppi üle 70-neseid mehi, näitab, et see üks hea elu saladustest.

3) Veeda aega oma sõprade ja perega

Daniel Gilbert, kes tegeleb õnneteemaga Harvardis, peab heade suhete ja sõpruse olemasolu üheks kõige suurematest õnnelikkuse resurssidest meie elus. Suhted on väärt rohkem, kui sa arvad. Üksildane elu võib viia tunduvalt kiiremini hauda kui sõprade keskel elamine. Üksildus võib tõsta südameataki riski, insulti või võimalust saada diabeeti. Eakate inimeste seisukohast vaadatuna on nende pikaelisuse saladuseks just heade suhete olemasolu. See on isegi olulisem kui trenn. Sõbrad on õnnevalem oma elu edendamiseks. Tahad olla õnnelikum kohe praegu? Tee nende jaoks midagi toredat.

Seotud lood:

4) Väljenda tänulikkust

Loe veel

See teeb sind õnnelikumaks. See tugevdab sinu suhteid inimestega. See saab isegi teha sinust parema inimese ja muuta sinu ja sind ümbritsevate inimeste elud rõõmsamaks.

5) Mediteeri

Mediteerimine teeb õnnelikumaks, aitab leida motivatsiooni ja arendada keskendumisvõimet, samal ajal vähendades ärevust, viha, depresiooni ja väsimust. Ka palvetamisel on sarnased plussid isegi siis, kui sa pole usklik.

6) Maga piisavalt palju

Sa ei saa korralikust unest loobuda nii, et see sind ei mõjutaks. Väsimus teeb õnnetunde kogemise raskemaks. Unepuuduses organism jääb ka kergemini haigeks. Magamine aitab ka su ajul otsuseid langetada. Kui oleme magamata, teeme ka suurema tõenäosusega ebaeetilisi tegusid. Muidugi on ka väga vajalik meie iluuni, sest puhanuna näeme palju kaunimad välja.

Uinakud on samuti väga kasulikud. Uinakud parandavad meie töötulemusi, õppimisvõimet ja vähendavad negatiivseid emotsioone, tuues samal ajal rohkem välja positiivseid.

7) Pane ennast proovile

Uue keele õppimine aitab aju aktiivsena hoida. Muusikatunnid arendavad intelligentsust. Tahtejõu suurendamine nõuab ainult natukene pingutamist iga päev ja see mõjutab su edukust rohkem kui su IQ. Hariduse omandamata jätmist ja mööda lastud võimalused on nende asjade hulgas, mida inimesed oma elule tagasi vaadates kahetsevad kõige rohkem.

8) Naera

Inimesed, kes kasutavad huumorit stressiga toime tulemiseks elavad kauem, kogevad vähem valu hambaarsti juures ning neil on tervem immunsüsteem ja väiksem võimalus saada infarkti. Naermine peaks olema igapäevaseks vitamiinitabletks. Huumoriga oma elusündmuste peale vaatamine hoiab ka suhted korras.

9) Puuduta

Kellegi puudutamine alandab stressi, edendab tiimitööd ja aitab olla veenvam. Kallistused teevad sind rõõmsamaks. Seks võib aitada ennetada vähki ja südamehaigusi, parandada immunsüsteemi ja pikendada elu.

10) Ole optimistlik

Optimism võib muuta su organismi tervemaks ja suurendada õnnetunnet. Samuti ka pikendada eluiga. Isegi pime enesekindlus suurendab võimekust.

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

PERE JA LAPS TOP

Viimased uudised