Kui sul on kombeks suhtes draamatseda, siis on need soovitused just sulle!



Kui sul on kombeks suhtes draamatseda, siis on need soovitused just sulle!
Foto: Shutterstock

Kui vaidlused muutuvad teravaks ja üks pool saab haiget, on selgelt suhtes tülitsemisega üle piiri mindud. Mida teha aga siis, kui suhe on pideva draamatsemise pärast juba täbaras seisus?

Suhe on täbaras seisus? Need on viis moodust, kuidas ohjeldada oma tujusid ja päästa oma suhe.

Rääkige omavahel, kuidas sai sulle tuttavaks vihatunne, kui olid laps

Kui teie vahel on kõik korras ja olukord on rahulik, siis leia hetk aega rääkimaks, millal tundsid lapsepõlves viha ja raevu. Kuidas oled selle tundega aastate jooksul toime tulnud ja milline oli olukord kodus.

Võib-olla on sinu ja su kaaslase kodus tülidega erinevalt tegeletud: mõnedes perekondades vaieldakse valjuhäälselt, teistes jookseb aga igaüks oma tuppa.

Igas suhtes on omad nurgad, mis lihvitakse aja jooksul maha. Räägi oma kaaslasega enda tunnetest ja arutlege selle üle, kuidas saaksite üksteisele abiks olla. Millega peaksite arvestama, kui tekib raevu täis olukord. Mida rohkem üksteisest teate, seda paremini oskate teineteisega arvestada.

Selgitage koos, mis kutsub vihapurskeid esile

Ole endaga aus. See ei pruugi olla lihtne, kuid ausus mõjub sulle enda tundmaõppimisel hästi. Pea meeles, et ka kõige sõbralikematel ja toredamatel inimestel on omad hellad kohad. Mida paremini tead, mis sind ja su kaaslast endast välja ajab, seda rohkem saate vältida olukordi, mis sinu emotsioonid keema panevad.

Seotud lood:

Asjadest on parem rääkida minavormis. Näiteks: kui juhtub nii, siis lähen närvi sellepärast, et ... ja see paneb mind tundma nii ja nii.

Me kõik teame, milline tunne meid valdab, kui vihastame: süda puperdab, tunned palavust, lihased lähevad pingesse. Sa oled valmis võitlema. Tegelikult pole vaja. Jäta see tunne meelde ja õpi seda kontrollima.

Mõelge välja koos mingi fraas või süsteem, kuidas anda teineteisele märku, et üks teist sai väga pahaseks

Võid kasutada erinevaid värve kirjeldamaks oma tundeid. Näiteks roheline tähendab, et kõik on tore ja hästi, kollane tähendab, et asjad muutuvad pingelisemaks ja punane tähendab, et olukord on hull. Võid oma kaaslasele ka lihtsalt öelda, et vajad hetke rahunemiseks. Seejärel kõnni minema ja proovi rahuneda 15 minutit. Väga hästi aitavad hingamisharjutused. Peaasi, et vestlus ei areneks vihahoos sopasõjaks.

Leppige kokku mingi aeg, millal räägite asjad selgeks

Loe veel

Selleks võib olla 15-20-30 minutit või hoopis palju kauem. Pead ise tundma ja teadma, kui kaua sul rahunemiseks ja enese selgitamiseks kulub. Mõne jaoks on vaja rahunemiseks isegi poolt päeva. Igal juhul on parem, kui sa ei kõnni lihtsalt minema. Kui olete kaaslasega mingigi aja kokku leppinud, teab ta arvestada, et sa ei jaluta probleemi juurest niisama minema, vaid tulete selle juurde rahulikumas olekus tagasi.

Omaette olemine ei ole kindlasti probleemi juurest minema jalutamine. Seetõttu ongi oluline mingi eelneva kokkuleppe olemasolu, sest kui jalutad niisama minema, jääb mulje, et peidad pea liiva alla.

Mõtle viisidele, kuidas lahendada probleem ilma, et tekiksid järgmised ja veel suuremad konfliktid

Rahunemise meetod on hea, kuid veel parem on, kui suudad suhelda ilma, et enesevalitsuse kaotaksid. Kui suudad enda emotsioone vaos hoida ja kontrollida, siis saad kohe probleemist rahulikult rääkida. Samas sõltub see, kuidas tüliolukorras käitute, ka sinu kaaslasest, sest võib-olla tema ei suuda üldse oma emotsioone kontrollida.

Kui tunned, et te ei suuda omal jõul konflikte lahendada, siis kaaluge ka nõustamist. Lõppude lõpuks on teie õnn ju seda väärt, et tülitsema õppida. Vahel tekivad pinged lihtsalt sellest, et tööl oli väsitav päev ja tuju oli kadunud, kuid te ei oska seda tegelikku põhjust lihtsalt hoogu minnes enam näha.

Allikas: yourtango.com

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare