Kuidas käsitsi nõude pesemine sinust õnneliku inimese teeb

 (5)

Kuidas käsitsi nõude pesemine sinust õnneliku inimese teeb
Foto:Scanpix/PantherMedia

Tegelikult võib sind õnnelikumaks teha ka koristamine, hommikukohvi joomine, õmblemine — mis iganes tegevus, millesse sa täielikult süvened. Aga kas sa suudad üldse süveneda? Loe, kuidas keskendunud nõudepesu sinu meeleseisundit muudab ja sa ei vaata oma kraanikaussi enam kunagi endise pilguga.

Öeldakse, et väga korras kodud on nendel perenaistel, kes on oma pere peale pidevalt vihased, sest alateadlikult hakkavad nad siis vihaenergiat koristamisesse valama. Ja ega see polegi ju nii halb — saab viha maandatud ja näiteks nõud ka puhtaks. Aga tegelikult ei peaks seda ju vihaga tegema.

Võibolla on nii, et hakkad oma mustade nõudega tegelema alles siis, kui kraanikauss viimseni pungil. Üpris vihasena laod nõud kas masinasse või hakkad neid käsitsi pesema, ise mõeldes, et milleks, oh milleks pead just sina nende asjadega, mis sulle kõige vähem meeldivad, iga päev tegelema. Kuid uute uuringute valguses võid nõudepesu nüüdsest hooopis uue pilguga vaadata.

Ajakirjas Mindfulness ilmus uuring, mille kohaselt võib nõudepesu olla vägagi teraapiline, suurendades heaolutunnet ja vähendades närvilisust. “Teadlikult” nõude pesemine tähendab seda, et kogu tähelepanu on suunatud ainult sellele tegevusele — nõude pesemise ajal tunnetad vee pehmet voolamist, selle temperatuuri, nõude materjali siledust, pasuvahendi lõhna.

Loe veel

Seotud lood:

Just selliselt paluti ühel kahest katsealuste grupist nõusid pesta. Teisel grupil paluti lihtsalt jälgida tehnikaid, mille abil nõud kõige paremini puhtaks saab. Esimene grupp teatas nõudepesujärgses küsitluses, et meeleolu ja rahulolutunne paranes pesemise jooksul tunduvalt. Samas teise grupi liikmed muutusi ei täheldanud.

Loomulikult ei palu me sul nüüd meelerahu ja sisemise õnnetunde nimel oma nõudepesumasinat kodust välja visata. Sama meetodit kasutades võib tegelikult luua endale head enesetunnet ükskõik missugust neutraalset toimingut läbi viies. Oluline on keskendumine ja enda tegevuse täielik tunnetamine kõikide meeltega.
Näiteks vannis või duši all käimine on suurepärased võimalused oma meelerahu suurendamiseks. Selle asemel, et suvalistel mõtetel peas sagida lasta, keskendu vee voolamisele mööda nahka, helile, mida see kahhelplaatidele kukkudes tekitab, pesuvahendi lõhnale, oma naha pehmusele.

Igahommikune kohvi joomine võib jooksu pealt lürpimise asemel olla meditatsiooni meenutav tegevus, mis valmistab sind algavaks päevaks ette. Võta mõni hetk, et keskendunult nautida värske kohvi lõhna, tassi soojust, esimest lonksu. Ka puulehtede riisumine, pesu pesemine ja muud igapäevased toimingud võivad juurde saada hoopis uue väärtuse, kui olla oma tegevuses täielikult kohal.

Alguses on see kindlasti raske, sest pereemad on ju tänapäeval nii uhked oma rööprähklemise täiusliku valdamise üle, kuid olgem ausad, keset rööprähklemist on väga raske hetke nautida, kuid meie elu koosnebki ju ainult käesolevatest hetkedest.

Foto:Scanpix/PantherMedia

Allikad: Wall Street Yournal, Huffpost Good News

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

PERE JA LAPS TOP

Viimased uudised