Väikestel lastel on raske oma emotsioone talitseda ja sinul on raske seda "kohutava kahese" käitumist taluda. Oluline on siiski see, et lapseni jõuaks teadmine, et kiuslemine ei tasu ennast ära. Vaata, mida peaksid silmas pidama, et oma "kohutava kahesega", kes võib olla muidugi samahästi ka "kohutav ühene" või ka "kohutav neljane", hakkama saada.

Igal teol on tagajärg

Kõige levinumaks viisiks oma ebasobivalt käituva väikelapse korralekutsumisel on võtta temalt ära mingi privileeg. Siinkohal peab olema aga tähelepanelik selle suhtes, et tegu ja tagajärg oleks ikka lapse jaoks seostatavad. Ehk siis tagajärg teole peab järgnema kiiresti ja olema nö sama raskusastmega.

Ehk siis, kui laps on hommikul oma venna värviraamatu ära võtnud, siis on ilmselgelt karistusega hiljaks jäädud, kui ta selle eest õhtusöögi ajal magustoidust ilma jätta. Parem lahendus oleks see, kui sa kohe pärast seda, kui sinu mudilane on ära võtnud venna värvimisraamatu, võtad omakorda mudilaselt üldse joonistamisvahendid ja paned need mõneks ajaks ära. Selline teo ja tagajärje seos peaks sinu väikelapsele küllalt ruttu selgeks saama, kui sa vaid ise järjekindel oled. Näiteks, kui ikka laps vanniskäigu ajal vett vannist välja loobib, siis lõpeta vanniskäik ehk lõbu koheselt. Ta saab sellisel juhul kiiresti aru, et vannilõbud on lubatud vaid siis, kui neist ei saa vannilaamendamisi. Ja nii ka kõige muuga, kui ta loobib toitu, on söögiaeg kohe läbi, kui ta määrib seinu, pannakse värvid viivitamatult ära kappi, jne.

Aeg maha

Üks kõige rohkem kasutusel olevaid ja mõnikord ka liiga tihti vanemate poolt kasutatav meetod lapse korralekutsumisel on aeg-maha meetod. Laps eemaldatakse konfliktist ja pannakse nö järele mõtlema. Selle meetodi põhimõte on anda lapsele võimalus pahateojärgselt maha rahuneda. Lapsel on oma koht, kus ta võib teo üle järele mõelda. On selleks siis pink või trepiaste. Pole kaugel ajad, kui ka koolis lapsed nurka saadeti. Selle meetodi kasutamisel peab muidugi arvestama ka sellega, et kodus või lasteaias on see rakendatav, kuid autos või toidupoes peab olukorra teisiti lahendama. Samuti ei ole kõik lapsed valmis omaette istuma.